Avaimet uuteen asuntoon

 

Avaimet saa aukioloaikojemme puitteissa toimistoltamme osoitteesta Puistokatu 13, Savonlinna.

Palvelemme arkisin klo 9.00-11.00 ja 12.00-15.00, ellei asiasta muuta tiedoteta.

Jos et itse pääse noutamaan avaimia, voit myös valtuuttaa jonkun toisen hakemaan ne puolestasi. Ota siinä tapauksessa yhteys Asuntopalveluun.

Kerimäen ja Punkaharjun kohteiden osalta voit lukea avainhallinnasta alempaa.

Asuntoon on yleensä olemassa 3 kappaletta avaimia. Avaimella pääsee asuntoon ja asuinkohteen yleisiin tiloihin. Jos asukas jättää yhden avaimen toimistollemme, on asukkaalla mahdollisuus noutaa maksuton vara-avain toimistoltamme jos avaimet unohtuvat asuntoon sisälle. Jos asukkaalla on itsellään hallussa kaikki asunnon avaimet, on asukkaan pyydettävä huoltoyhtiöstä maksullinen ovenavaus, jos avaimet jäävät asuntoon sisälle.

Asukas on vastuussa vastaanottamistaan avaimista asumisaikana. Jos asukas luovuttaa vara-avaimen esimerkiksi jollekin tuttavalleen ja kyseinen avain pääsee katoamaan, on asukas vastuussa avaimen katoamisesta seuraavista kustannuksista.

 

Lisäavaimet

 

Jos tarvitset asuntoosi lisäavaimia, ota yhteys Asuntopalveluun. Jos asukas on ottanut itselleen vain osan huoneiston avaimista ja jättänyt osan meille säilöön, voi lisäavaimen saada toimistoltamme maksutta.

Huomaathan, että lisäavaimien teettäminen itse on kiellettyä.

Jos asukas tarvitsee enemmän kuin 3 avainta, asukas maksaa lisäavaimet itse. Lisäavaimet laskutetaan asukkaalta kulloinkin voimassa olevan avainhinnaston mukaisesti.

 

Lämmitystolppien avaimet

 

Jos otat käyttöösi autopaikan, saat lämmitystolpan avaimen huoltoyhtiön toimittamana asuntoon ennen muuttoa tai asumisaikana postilaatikkoosi/-luukkuusi. Huomaathan, että autopaikan saat käyttöösi vain varaamalla sellaisen Asuntopalvelusta.

Kadonneesta tolppa-avaimesta perimme korvaushinnaston mukaisen maksun.

 

Varastokoppien avaimet

 

Varastokoppeihin asukkaat hankkivat itse omat lukot.

Poikkeuksena huoneistokohtaiset irtainvarastot, joissa on huoneistoavaimella toimivat lukot.

Asuntopalvelu ei vastaa varastokoppien lukoista tai niiden avaimista.

 

Mitä teen, jos avain katoaa asumisaikana?

 

Ota heti yhteyttä Asuntopalveluun:

puhelimitse 015 550 110 tai sähköpostilla asuntopalvelu@savut.fi.

Kadonnut avain johtaa aina lukon uudelleensarjoittamiseen. Asukkaalta veloitetaan sarjoituksesta johtuvat kulut vahingonkorvaushinnaston mukaisesti.

iLoq-kohteissa kadonnut avain ohjelmoidaan pois käytöstä, lukkoja ei tarvitse vaihtaa uusiin. Ilmoita Asuntopalveluun kadonneen avaimen koodi tai tallessa olevien avainten koodit. Asukkaalta veloitetaan lukkojen uudelleenohjelmoinnista ja uuden avaimen ohjelmoinnista johtuvat kulut.

 

Mitä teen, jos avain hajoaa asumisaikana?

 

Ota heti yhteyttä Asuntopalveluun:

puhelimitse 015 550 110 tai sähköpostilla asuntopalvelu@savut.fi.

Vääntynyt, katkennut, kulunut tai vaurioitunut avain korvataan uudella avaimella. Ota hajonnut avain mukaasi ja tule käymään Asuntopalvelussa, niin hajonnut avain vaihdetaan uuteen.

Hajonneesta avaimesta johtuvat kustannukset eivät kuulu asukkaan korvattavaksi, jos avain hajoaa ns. vanhuuttaan. Jos asukas on saanut avaimen hajoamaan väärinkäytöllä, on asukas velvollinen korvaamaan kustannukset.

Jos avain katkeaa lukkopesään, soita Asuntopalveluun heti. Toimistomme ollessa suljettuna, ota yhteys huoltoyhtiöön.

 

Ovenavaukset

 

Jos olet jättänyt toimistollemme vara-avaimen säilöön, saat sen aukioloaikoina maksutta käyttöösi, etkä silloin tarvitse pyytää huoltoyhtiöltä ovenavausta.

Jos joudut pyytämään asuntoosi ovenavauksen huoltoyhtiöltä, laskutamme ovenavausmaksun huoltoyhtiön laskun perusteella. Ovenavauksen voi tilata vain asunnossa virallisesti kirjoilla oleva asukas. Asukkaan on varauduttava todistamaan henkilöllisyytensä.

Huoltoyhtiöiden yhteystiedot löydät tästä.

 

Avaintenpalautus poismuuttaessa

 

Vuokrasopimuksen päättymispäivä on aina myös poismuuttopäivä eli avaimet tulee palauttaa vuokrasopimuksen viimeisenä päivänä.

Kaikki asunnon avaimet on palautettava Asuntopalveluun. Poikkeuksena Kerimäen ja Punkaharjun kohteet, joiden asukkaita ohjeistamme erikseen. Palautettujen avainten tulee olla alkuperäisiä asukkaalle luovutettuja avaimia.

Avaimia ei saa lähettää postitse tai jättää asuntoon.

Huolehdithan, että avaimissa on alkuperäiset tunnisteet kiinni. Jos alkuperäiset avaimenperät ovat kadonneet, laita avaimet kirjekuoreen tai pieneen muovipussiin nimi- ja osoitetietojesi kera.

Avainten palautuksessa suositaan avaintenpalautusluukun käyttöä. Palautusluukku on aina auki ja se löytyy toimistomme sivusta, henkilökunnan sisäänkäynnin yhteydestä.

 

Avainhallinta Kerimäellä ja Punkaharjulla

 

Asuntopalvelu hoitaa avainhallintaa myös Kerimäen ja Punkaharjun kohteissa.

Olethan yhteydessä meihin, jos haluat käydä katsomassa vapaana olevia kohteita. Huomioithan, että asuntohakemus tulee olla tehtynä ja hyväksyttynä, ennen asuntojen katsomista. Meille asumaan tulevia asukkaitamme ohjeistamme avainten saamisesta erikseen vuokrasopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä.

Poismuuttavat asukkaat saavat infon avaintenpalautuksesta irtisanomisen yhteydessä. Tarkemman ohjeistuksen avainten palauttamisesta lähetämme asukkaalle, kun vuokrasopimus on päättymässä, noin viikkoa ennen poismuuttoa. Ole yhteydessä Asuntopalveluun, jos palautat avaimet aikaisemmin.